Chociaż pierwsze 12 lekcji to dopiero jedna trzydziesta wszystkich lekcji, to już ich poprawne przejście może przynieść nam przebłysk światła płynącego z Rzeczywistości. Przypominam, że to jeszcze nie jest poznanie bezpośrednie, ale „otarcie się” o właściwe postrzeganie. Aby jednak tego doświadczyć, należy trzymać się szczegółowych wskazówek autora Lekcji wraz z zawartymi w nich ćwiczeniami. Oto niektóre wskazówki:

1. Tekst pierwszej części Kursu jest fundamentem wspierającym ćwiczenia.

2. Wymieniając obserwowane przedmioty lub osoby powinniśmy odnosić się do widzianego konkretu, a nie do ogółu. Np. mówimy „ten stół”, a nie ogólnie „stoły”.

3. Zastosowanie powyższej wskazówki przeniesie naszą percepcję z konkretu na ogół, na wszystko.

4. Z kolei nie powinniśmy starać się wymieniać jak najwięcej przedmiotów, róbmy to z umiarem.

5. Ważne jest, aby nasze ćwiczenia nie męczyły nas. Ćwiczmy tyle razy i tak długo, jak można to robić swobodnie i bez przymusu.

6. Samoczynne przeniesienie na ogół czyli uogólnienie percepcji zachodzi pod warunkiem utrzymywania przekonania, że wszystkie przedmioty, osoby itp. podlegają tym samym zasadom percepcji. Mogą różnić się formą, ale pod względem percepcji się nie różnią.

7. Idee zawarte w tytułach lekcji oraz w ich treści mogą oczywiście nie być zgodne z naszymi aktualnymi przekonaniami. Np. taka myśl: „Nie widzę tego komputera takim, jaki jest teraz.” wzbudza moje zdziwienie, ale jest ona jednak uwagą, którą z radością przyjmuję, gdyż ufam, że jej akceptacja umożliwi mi odsłonięcie ukrytej na razie przede mną Rzeczywistości.

(foto: pl.freepik.com)